Model Q12 byl navržen jako další pokračování našeho elektrovětroně Q11.
Křídlo je opatřeno sérií profilů AG 40, 41, 42, 43 které navrhnul prof. Drela. Stejné profily jsou použity na známém modelu Supra. Model je trochu pomalejší, než typ Q11, na jehož křídle jsou použity házedlové profily. Řízení modelu Q12 je snadnější, což může být pro řadu pilotů výhodou. Křídlo má dvojité vzepětí, křidélka jsou až do konce křídla.
S výjímkou křídla jsou všechny díly totožné s díly typu Q11. Laminátová konstrukce křídla vyniká vysokou tuhostí a tvarovou stálostí. To umožňilo výrazně zvýšit štíhlost křídla. Brzdy a křidélka, jsou tvarově stálá, nekroutí se. Se štíhlostí jsme se tak dostali na úroveň volných modelů i např. moderních modelů F5B. Každá polovina křídla je zhotovena jako jeden kus. Vzepětí je zhotoveno ohybem křídla při laminování. Tím bylo dosaženo maximální pevnosti při nejmenší hmotnosti.
Zadní část trupu je tvořena standartní trubkou sklo/uhlík. Je dost dlouhá, opět ve shodě se současným trendem.
Kormidla jsou zhotovena stejnou technologií jako křídlo.
Táhla kormidel jsou velmi lehká, uhlíková, s několika průchodkami z bílé plastové trubky.
Gondola je použitelná pro velkou škálu pohonných jednotek, od nejmenších "stříďáků" až po motory s převodovkou.
Specifikace |
Rozpětí |
2000 mm |
Délka |
1210 mm |
Hmotnost prázdná |
od 310 gramů |
Hmotnost s doporučeným vybavením |
od 530 gramů |
Profily křídla |
AG 40, 41, 42, 43
|
Doporučené vybavení pro kategorii RCEK:
Manuál
|