Tyto převodovky byly vyvinuty pro všechny typy modelů,
které jsou poháněny elektromotorem. Od ostatních převodovek podobného typu se
odlišují možností vestavby kol několika převodových poměrů do jednoho pouzdra.
Převodové poměry se mohou měnit pouhou výměnou ozubených kol pastorků a
příslušných dvojic satelitů. Na přání lze dodat i převodovku s jediným
převodovým poměrem a se čtyřmi satelity. Velikost přenášeného kroutícího
momentu se pak zdvojnásobí.
PG22-2,3-250W 5,23:1
Hmotnost 24g
Výstupní hřídel 4,0mm
Pastorek pro hřídel 2,3mm
Rozteč pro montáž na motor 16mm
Rozteč na čele převodovky 19mm
Vzhledem k vysokým přenášeným výkonům jsou pastorky
větších převodovek opatřeny ploškou, pro kterou je nutno upravit hřídel motoru.
Plošku na hřídeli je možno zhotovit odbroušením nebo opilovat diamantovým
pilníkem.
Postup montáže převodovky na motor:
-
Hřídel motoru podle
potřeby zkrátíme.
-
Na motor nasadíme
pastorek.
-
Převodovku přidržíme na
motoru (bez přišroubování) a motor bez zátěže roztočíme. Pokud převodovka běží
tiše, přišroubujeme ji k čelu motoru a znova roztočíme bez zátěže. Jestli
chod není hladký, je některý díl mimo osu. Zkusíme povolit a znovu vystředit.
Po montáži a vystředění je možno přilepit pastorek na
hřídel lepidlem Loctite 603 nebo 638. Hřídel motoru předem poškrábeme např.
pilníkem ve směru podél osy motoru. Lepidlo nanášíme do otvoru pastorku, nikdy
ne na hřídel motoru. V tom případě je nebezpečí, že přebytečné lepidlo
zateče do ložiska motoru.
Čelo převodovky dobře dotáhneme, můžeme pojistit
kapičkou lepidla. Při povolování nepoužíváme hasák nebo jiný podobný nástroj.
Je nutno do čela částečně zašroubovat dva šrouby a pro povolení použít vhodnou
páku (např. šroubovák).
Převodovku mažeme, nejlépe olejem Militec-1 nebo
jakýmkoliv kvalitním motorovým nebo převodovým olejem. Postačí cca 3-4 kapky na
30-40 hodin chodu. Pak doporučujeme převodovku zkontrolovat, případně
vypláchnout a namazat novým olejem.
Výrobce: Eko-Program, Ing. F. Hendrych
Poznámka pro motory typu Speed 400 (modely RCEJ)
-
hřidelku motoru zkraťte,
např. odštípnutím kleštěmi. Zapilujte, motor ale musí být zabalen - třeba
v lepici pásce - aby se pilinky nedostaly dovnitř.
-
pastorek montujte
osazením (bez ozubení) ven od motoru
-
mezera mezi čelem motoru
a pastorkem je cca 0,5 mm
- hřídelka může vyčnívat
z motoru cca 3 mm.