Rakouský X-dream je určen pro soutěžní kategorii RES.
Vznikl dalším vývojem osvědčeného X-RES. Konstruktérem je A. Janowetz.
Robert Zeller získal s modelem během poslední doby mnoho soutěžních úspěchů.
Hlavní vylepšení oproti X-RES je v tom, že zadní část trupu je z uhlíkové trubky. Tak bylo možno dále snížit hmotnost modelu, která nyní začíná již na 380 gramech.
Uhlíková trubka je také pevnější, než dřevěná konstrukce.
V dnešní době není ovšem třeba potřebné vyřezávat pracně jednotlivé díly
modelu. Stavebnice se dodává ve formě výřezů, vyrobených na CNC frézce s laserovou hlavou.
Přesné díly se sestavují podobně jako třeba Lego.
Návod pro montáž je možno stáhnout
tady. Návod je v němčině a obsahuje velké množství obrázků, podle kterých je možno model snadno postavit.
Specifikace:
Provedení,
dodávka
|
- Trup a nosné plochy jsou zhotoveny CNC frézkou s laserovou hlavou z vybraných materiálů
- Uhlíkové spojky křídla
- Sklotextilové páčky
- Příslušenství: bovdeny, sestava vlečného háčku, atd.
- Návod k sestavení v němčině, s mnoha obrázky, k volnému stažení
- Stavební plán 1:1
|
Rozpětí (mm) |
1999 |
Délka (mm) |
1180 |
Hmotnost (g) |
od 380
|
Profil |
AG-Strak mod |
Plocha (dm²) |
36 |
Zatížení (g/dm²) |
10,5 |
Ovládané funkce |
V, S, klapky
|
Min. počet kanálů |
3+ |
Doporučená serva |
2 x KST DS113MG (V + S)
2 x HS-40 (Spoiler)
nebo
2 x EMAX ES08A II nebo ES08D (V + S)
2 x EMAX ES9051 (Spoiler)
nebo
2 x DYMOND D60 (V + S)
2 x DYMOND D47 (Spoiler)
|
Akku |
550mAh/4,8V |
Poznámka:
Nová kategorie větroňů vznikla před několika lety v Německu jako
reakce na dnešní moderní větroně a elektrovětroně. Ty se vyrábějí
výhradně z kompozitních materiálů, pomocí speciálních a drahých forem.
Modely jsou proto velmi nákladné.
Větroně RES jsou podle pravidel zhotoveny téměř výhradně ze dřeva. Z kompozitů smí být pouze ocasní trubka a nosník křídla.
Zkratka RES má původ v termínech Rudder - Elevator - Spoiler: je
povoleno ovládat výhradně směrové kormidlo, výškové kormidlo a spoilery.
Modely se startují pomocí "gumipraku". Ten je definován v pravidlech.
Létá se na čas na na přesnost přistání.
Pravidla v češtině najdete na stránkách
SMČR v odstavci 9.4.8.