Kvalitní motor je vhodný zejména pro třídu FAI F5J. Jeho použití není ovšem nijak omezeno jen pro tuto třídu.
Na základě vynikajích zkušeností s motorem XM3040EG-9 v kategorii F5J byl motor prodloužen. Tak byl zvýšen jeho výkon, který je perfektní pro použití v těžkých modelech a pro létání za silného větru.
Výkon je důležitý nejen pro dosažení potřebné výšky, ale i pro let daleko proti větru. Získaná vzdálenost může prodloužit dobu letu v termice, kterou pilot najde v prostoru ve větší vzdálenosti proti větru.
Motor je typu "krytá oběžka". Vnější kryt se nepohybuje. Přívodní vodiče vycházejí ze zadního čele motoru.
Odpadá tak často problematické připojování vodičů k přednímu čelu standardní oběžky. Vodiče se nesmí dotýkat rotujících částí motoru, což nemusí být jednoduché.
Vodiče jsou vyvedeny ze zadního čela motoru, takže je možno je snadno připojit k vodičům regulátoru.
Pokud jsou konektory přímo na čele motoru jako u konkurenčních výrobků, propojení může být problematické. Náhodné rozpojení je velmi nebezpečné.
Hmotnost se zvýšila jen málo.
Průměr hřídele je zvýšen na 5mm.
Průměr statoru byl zvětšen z běžných 22mm na 23mm. To výrazně přispělo k max. výkonu motoru.
Doporučené napájení 3S-4S Lipol.
Doporučené vrtule 3S: 11x7, 12x8, 13x6,5, 4S: 10x6, 11x5, 11x7